W roku szkolnym 2020/2021
realizujemy innowacyjny program wychowania przedszkolnego
TABLIT,
którego celem jest:
W roku szkolnym 2019/2020
realizowaliśmy innowację pedagogiczną
MAŁY MIŚ W ŚWIECIE WIELKIEJ LITERATURY,
której celem było:
W roku szkolnym 2018/2019
realizowaliśmy innowację metodyczno- organizacyjną
WĘDRÓWKI ELEMELKA PRZEZ POLSKĘ Z BAŚNIĄ I LEGENDĄ,
której celem było:
W roku szkolnym 2015/16 realizowaliśmy innowacje pedagogiczną:
PRZEDSZKOLNE SZANSE. INTERDYSCYPLINARNE
WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA PRZEDSZKOLNEGO,
której głównym celem jest stwarzanie sprzyjających okazji edukacyjnych umożliwiających wspomaganie i korygowanie indywidualnego rozwoju dzieci poprzez prowadzenie różnego rodzaju zajęć specjalistycznych.
W roku szkolnym 2014/15 realizowaliśmy innowację pedagogiczną
Objęte nią były wszystkie dzieci przedszkolne, nauczyciele, pracownicy oraz zaproszeni do współpracy eksperci. W wybranych zadaniach wzięły tez udział dzieci i nauczyciele z innych przedszkoli z terenu gminy Grodzisk Mazowiecki.
Celem innowacji było:
Rozbudzanie u dzieci potrzeby kontaktu z przyrodą.
Poznawanie środowiska przyrodniczego lasu.
Uświadamianie odpowiedzialności za stan środowiska w najbliższym otoczeniu, zapoznanie ze sposobami odzyskiwania surowców wtórnych i odpadów, wdrażanie do segregacji śmieci.
Kształtowanie właściwych postaw i przekonań w obcowaniu z przyrodą.
Budzenie zainteresowań badawczych, uczenie obserwacji przyrody.
Budzenie dziecięcej wrażliwości przyrodniczej i estetycznej.
Dostrzeganie wpływu przyrody na życie ludzi i zwierząt w różnych porach roku.
Uświadamianie zagrożeń związanych z nieodpowiednim postępowaniem wobec przyrody.
Poznanie instytucji zajmujących się ochroną przyrody.
Kształtowanie poczucia własnej wartości i przydatności dla środowiska.
Przygotowanie do kontynuowania edukacji ekologicznej na poziomie szkolnym.
Wskazanie aktywnych form wypoczynku na łonie natury.
W roku 2013/14 w okresie od 1 marca 2014 r. do 24 maja 2014 r.
nasze przedszkole realizowało innowację pedagogiczną
Świat wokół mnie. Moje przedszkole – moje miasto.
Nasze działania zmierzały do kształcenia tożsamości osobowej młodego człowieka osadzonej w małej ojczyźnie jaką jest nasze przedszkole i nasze miasto. Przedszkolaki poznawały historię i aktualne otoczenie miejsca w którym żyją, uczą się i dorastają. Chcieliśmy zwrócić uwagę dzieci na otaczający nas świat, świat pełen potencjału, świat, w którym w przyszłości nasi podopieczni będą uczestniczyć i będą go tworzyć.
W roku szkolnym 2013/14 realizowaliśmy projekt:
Integracja sensoryczna – inwestycją w przyszłość dzieci.
Efektem podjętych działań jest nowoutworzony, profesjonalnie wyposażony gabinet do terapii Integracji Sensorycznej, w którym od września 2014 r. będziemy mogli prowadzić dla naszych małych podopiecznych zajęcia wszechstronnie wpomagające ich rozwój.