Uporządkowany plan dnia małego Przedszkolaka, jest ważnym elementem wychowawania i rozwoju. Przedszkolak przyzwyczaja się do pewnego rytmu dnia np: określone godziny posiłków, czynności higienicznych, zabaw i odpoczynku pomagają małym podopiecznym na dobrą organizację czasu.
Oprócz ramowego rozkładu dnia realizujemy założenia rozszerzonej podstawy programowej proponujemy: przedstawienia teatralne, koncerty muzyczne, spotkania z ciekawymi ludźmi, a także wycieczki plenerowe i zajęcia edukacyjne odbywające się w ciekawych miejscach. Przedszkolaki biorą udział w przeglądach i konkursach w różnych dziedzinach, odnosząc w nich nie małe sukcesy 🙂
Lp. | Godziny | Rozkład zajęć |
1. | 6.30-7.00
| Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, rozmowy indywidualne z dziećmi, kontakty z rodzicami. |
2. | 7.00-8.00
| Zabawy wg zainteresowań dzieci (manipulacyjne, konstrukcyjne, plastyczne, tematyczne i inne), kontakty z rodzicami. |
3. | 8.00-9.00
| Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju dzieci. Praca z dzieckiem zdolnym – indywidualna lub zespołowa. Zabawy ruchowe. Czynności higieniczno-porządkowe. I śniadanie. |
4. | 9.00-10.00
| Zajęcia i zabawy edukacyjne. Zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego. Zabawy ruchowe. Czynności higieniczno-porządkowe. II śniadanie. |
5. | 10.00-11.00
| Zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, w ogrodzie – spacery, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, ogrodnicze. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne. |
6. | 11.00-12.00
| Zabawy ruchowe na placu zabaw lub sali gimnastycznej |
7. | 12.00-13.00
| Czynności higieniczno-porządkowe. Obiad II danie Przygotowanie do odpoczynku. |
8. | 13.00-14.00
| Odpoczynek z możliwością spania. Bajkoterapia, słuchanie muzyki relaksacyjnej. |
9. | 14.00-15.00
| C.d. odpoczynku. Czynności higieniczne, samoobsługowe i porządkowe. Obiad – zupa. Podwieczorek. |
10. | 15.00-17.30
| Zabawy i gry stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca indywidualna lub zespołowa wyrównawcza oraz z dziećmi zdolnymi. Zabawy dowolne wg. zainteresowań lub organizowane przez nauczyciela. Obserwacje pedagogiczne. |
Lp. | Godziny | Rozkład zajęć |
1. | 6.30-7.00
| Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, rozmowy indywidualne z dziećmi, kontakty z rodzicami. |
2. | 7.00-8.00
| Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci (manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, plastyczne i inne) kontakty z rodzicami. |
3. | 8.00-9.00
| Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju dzieci. Ćwiczenia poranne. Czynności higieniczno-porządkowe. I śniadanie. |
4. | 9.00-10.00
| Zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego. Czynności higieniczno-porządkowe. II śniadanie. |
5. | 10.00-11.00
| Zajęcia i zabawy edukacyjne. Zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego. Gry i zabawy ruchowe na placu zabaw lub w Sali gimnastycznej. |
6. | 11.00-12.00
| Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Spacery, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, ogrodnicze. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania. Praca indywidualna z dziećmi z deficytami rozwojowymi. |
7. | 12.00-13.00
| Czynności higieniczno-porządkowe. Obiad II danie. Relaks poobiedni, bajkoterapia, słuchanie muzyki. |
8. | 13.00-14.00
| Rozwijanie zainteresowań i talentów dzieci. Praca indywidualna i zespołowa. Praca indywidualna z dziećmi z deficytami rozwojowymi – zajęcia wyrównawcze. Wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, zabawy kołowe, rysowanie. |
9. | 14.00-15.00
| Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci. Prowadzenie obserwacji pedagogicznych. Czynności higieniczne Obiad – zupa. Podwieczorek. |
10. | 15.00-16.00
| Zabawy i gry stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca indywidualna lub zespołowa wyrównawcza oraz z dziećmi zdolnymi. Zabawy dowolne wg. zainteresowań lub organizowane przez nauczyciela. Rozwijanie indywidualnych zainteresowań. Zabawy ruchowe na placu zabaw. |
11 | 16.00-17.00 | Zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali. |
12. | 17.00-17.30 | Zabawy wg zainteresowań dzieci. |